Практичний матеріал для розвитку здібностей

Казкові задачі

"Казка про нуль"

   Лисичка, Їжачок і Зайчик знайшли в лісі яблучко. Лисичка запропонувала виконати якусь дію з одиницею та нулем, щоб вийшло число, більше за одиницю. В кого це вийде, той і зїсть яблучко. Їжачок додав до одиниці нуля й знову отримав одиницю (1+0=1). Зайчик відняв від одиниці нуля й отримав таку саму відповідь. А Лисичка просто приписала нулика до одинички й отримала аж 10. То хто ж посмакував знайденим яблучком? 

“Пиріжечки”

   Червона Шапочка йшла до бабусі й несла їй пиріжечків: з мясом, з грибами та з капустою. З мясом було три пиріжечки, з капустою на два менше, ніж з мясом. Скільки було пиріжечків з грибами? (Два). 

“Горнятко з медом”

     Вінні-Пухові на день народження подарували одне горнятко меду. Коли Вінні-Пух почав їсти мед, йому принесли ще три горнятка. Скільки горняток меду подарували Вінні-Пуху? (1+3=4).

“Кури та півні”

   Лисичка тримала в своєму курятнику девять курей. Щодня всі курочки несли по сім яєць, які Лисичка продавала на базарі. Скільки півників було серед курей? (9-7=2). 

“Вовк і заєць”

   Вовк і Заєць пішли купувати морозиво. Вовк каже: “Я більший – куплю три порції, а ти менший, то проси дві”. Вовк купив три порції, а Заєць – двічі по дві. Зїв Вовк морозиво, глянув на Зайця та як гукне: “Ну, Зайцю, постривай!” Чому розгнівався Вовк?

“Коник-Стрибунець”

   Коник-Стрибунець половину часу кожної доби спав. У другу її половину танцював, співав. Решту часу він вирішив готуватися до зими. Скільки часу Коник-Стрибунець готувався до зими? 

“Віслюки та їхній вантаж”

   Йшли пустелею двоє віслюків. Один ніс мішок солі, другий – мішок вати. Було спекотно, й віслюки дуже стомилися. Аж тут побачили річку, й разом з мішками обидва полізли в воду. Після купання віслюки пішли далі. В одного вантаж став легкий, а в другого – ще важчий. Чому? 

Завдання на кмітливість

(Задачі-загадки, загадки-жарти, задачі-оповідки)

¨     У семи братів по одній сестрі. Скільки всього сестер? (Одна).
¨     В одній квартирі живуть дві матері, дві дочки і бабуся з внучкою, а всього їх – троє. Як це може бути? (Бабуся, мати, дочка).
¨   Йшли чоловік і жінка вулицею, підійшли до своєї домівки, а їм з вікна дитина гукає: “Добрий день вам, татусю і матусю!” Одначе, то не був їхній син. А хто? (Дочка). 
¨  Одного чоловіка запитали, скільки в нього дітей. Відповідь була така: “У мене шість синів, а в кожного є рідна сестра”. Скільки всього дітей? (Семеро).
¨  Водій автомашини має двох рідних сестер, але вони не мають рідного брата. Як це може бути? (Водій – жінка).
¨  Йшла бабуся до Києва, а назустріч їй – троє дідусів. У кожного дідуся по мішку, а в кожному мішку – по коту. Скільки живих істот йшло до Києва? (Одна бабуся). 
¨   Йшли семеро братів, у кожного – по одній сестрі. Скільки йшло людей? (Вісім). 
¨  Гуска має масу три кілограми. Якою буде її маса, якщо вона стане на одну ногу? (Три кілограми).
¨   Якщо курка стоїть на одній нозі, то її маса – два кілограми. Якою буде маса курки, якщо вона буде стояти на двох ногах? (Два кілограми).
¨  Вирішив півень перевірити свою масу. Став на терези двома ногами і побачив, що його маса – два кілограми. Якою буде його маса, якщо він стане на одній нозі? (Якби півень не ставав на терези, його маса не зміниться).
¨  На озері плавали пять качок, мисливець вистрелив і вбив одну. Скільки качок залишилось? (Одна, решта полетіли).

Логіко-математичні ігри

Дидактична гра “Відшукай”

М е т а : вправляти в розпізнаванні ознак геометричних фігур (форми, величини, товщини, кольору).
М а т е р і а л : комплект фігур на кожних двох вихованців.
   Кожні двоє дітей мають повний набір фігур. Вихователь називає ознаки фігури, яку треба знайти. Той, хто зробить це перший, забирає її собі. Виграє та дитина, яка збере найбільше фігур.

Дидактична гра “Опиши”

М е т а : вправляти в описі фігур (за формою, величиною, товщиною, кольором).
М а т е р і а л : комплект “Фігури”, торбинка.
   Всі фігури лежать у торбинці. Діти по черзі, навмання виймають їх з торбинки та описують.

Дидактична гра “Тільки одна ознака”

(Логічне доміно)
М е т а : вчитися розпізнавати ознаки фігур (форму, колір, величину, товщину).
М а т е р і а л : набір “Фігури”.
   Грають по двоє. Кожний гравець одержує набір фігур. Перший кладе на стіл дону з них, другий має прикласти до цієї фігури іншу, яка відрізняється тільки однією ознакою. Наприклад, якщо перший гравець поклав на стіл великий червоний трикутник, то його партнер може відповісти, виклавши малий червоний трикутник або великий червоний круг тощо. Якщо ж другий гравець прикладе фігуру, яка нічим не відрізняється від першої або відрізняється більше, аніж однією ознакою, то хід вважається неправильним і в гравця цю фігуру забирають. Відтак, програє той, хто перший залишиться без фігур.
   Можливий інший варіант, коли неправильний хід взагалі не допускається (як у звичайному доміно).
   Неправильний хід у цьому разі карається втратою ходу. Тоді виграє той, хто перший залишиться без фігур.

Комментариев нет:

Отправить комментарий